عکس رهبر جدید
۱۱ بهمن ۱۳۸۹ ۱۱:۰۴
فون و فلور ایران
در «رشد آموزش زیست‌شناسی» چاپ شده است

وظیفه‌ی معلمان زیست‌شناسی در شناسایی و حفاظت از فون و فلور ایران چیست؟

این عنوان مقاله‌ای است که به کوشش آقای امان‌الله ابراهیمی، سرگروه زیست‌شناسی آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی و کارشناس ارشد بیوسیستماتیک جانوری تهیه و در فصلنامه‌ی رشد آموزش زیست‌شناسی چاپ شده است.
در ابتدای این مقاله به نظر «کنت دوگوبینو، 1861» درباره‌ی تنوع طبیعت ایران اشاره شده و از قول ایشان آمده است:
«برای شناخت ایران فقط سفری گذرا به آن کافی نیست، بلکه باید همه‌ی گوشه و کنارش را زیرپا بگذاریم تا دریابیم طبیعت واقعی آن، ‌چه اندازه متنوع و متفاوت است.»
در بخش دیگری از این مقاله آمده است: «ایران به‌واسطه‌ی دارا بدر بخش دیگری از این مقاله آمده است: «ایران به‌واسطه‌ی دارا بودن وسعت زیاد، تنوع اقلیمی و زیستگاه‌های متفاوت، مجموعه‌ی متنوع و بی‌شماری از گونه‌های گیاهی و جانوری را در خود جای داده است. شناخت و حفاظت از این مجموعه‌ی گرانبها یکی از اساسی‌ترین کارهایی است که انجام آن برای بهره‌برداری‌های گوناگون علمی، اقتصادی، بهداشتی و غیره ضروری به‌نظر می‌رسد.
یکی از مهم‌ترین عوامل بروز مشکلات زیست‌محیطی و به خطر افتادن مجموعه‌ی متنوع جانداران یک منطقه، عدم احساس مسئولیت افراد نسبت به سرمایه‌ای است که خداوند بدون منت در اختیار آنان قرار داده است.
معلمان زیست‌شناسی از تأثیرگذارترین نیروهایی هستند که می‌توانند اثرهای مثبتی در حفظ محیط‌زیست و سرمایه‌های طبیعی این مرز و بوم داشته باشند.»
متن کامل این مقاله در آخرین شماره‌ی فصلنامه‌ی رشد آموزش زیست‌شناسی، شماره‌ی 81، زمستان 1389 چاپ شده است.

تعداد بازدید : ۴,۹۴۱
کد خبر : ۱۶۹
ناشناس
۱۳۹۶/۰۳/۲۵
5
0
0


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید